کاربرد انواع مختلف‌هاست و نکات مهم در رابطه با آنها!
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در حقیق هاست بخش مشخصی از فضای یک سرور در نظر گرفته می‌شود. این بخش دارای حجم، نام کاربری و پسورد مخصوص به خود است. هاست در لغت به معنای میزبان می‌باشد. از این رو زمانی که تصمیم به طراحی وبسایت می‌گیرید علاوه بر دامنه نیازمند یک‌هاست برای میزبانی وب سایت خود هستید. به بیان ساده‌تر شما همواره نیاز به یک کامپیوتر همیشه روشن دارید. تا همیشه به آن متصل بوده و از اینترنت آن استفاده کنید. به این کامپیوترهای همیشه روشن سرور می‌گویند و قسمتی از فضای این کامپیوتر را نیز هاست می‌نامند.
مقدمه
هاست ها از نظر سیستم عامل به دو گروه تقسیم می‌شوند. این دو گروه عبارتند از:
هاست لینوکس
هاست ویندوز
به طور کلی‌هاست لینوکس از امنیت بیشتر و بالاتری نسبت به هاست ویندوز بهره مند است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای وب سایت‌های بزرگ از هاست لینوکس استفاده کنید. نکات مهم دیگر آن است که اگر برای طراحی سایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید هاست ویندوزی ممکن است مشکلاتی را برای شما هنگام کار با وردپرس ایجاد کند. برای رفع این مشکل نیز بهتر است از هاست های لینوکسی استفاده کنید.
کاربرد انواع مختلف‌هاست
در ادامه مقاله به بررسی انواع‌هاست از نظر کاربرد می‌پردازیم. در این صورت برای طراحی وب سایتتان می‌توانید به راحتی‌ها هاست مورد نظر خودتان را مشخص کنید و برای طراحی وبسایت از آن استفاده کنید.
میزبانی وب رایگان (Free Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
به طور کلی بسیاری شرکت‌های هاستینگ برای جذب مشتری و همچنین کمک به مبتدیان، این نوع سرویس‌ها را بصورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که این سرویس‌ها دارای محدودیت‌های بسیار زیادی برای طراحی وب سایت می‌باشند. توصیه ما به شما این است که اگر قصد شما از تهیه‌هاست، آموزش و طراحی سایت است می‌توانید از نرم افزارهای شبیه ساز وب سرور سازی مانند xampp استفاده کنید. شما می‌توانید این نزم افزار را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. سپس به راحتی به طراحی یک وب سایت برای خود بپردازید. پس از مراحل طراحی سایت می‌توانید یک‌هاست با کیفیت را جایگزین‌هاست قبلی کنید.
مراحل انجام بازاریابی اینترنتی و نکات مهم در رابطه با آنحتما بخوانید:
میزبانی وب اشتراکی (Shared Web Hosting)
بدون در نظر گرفتن‌هاست رایگان، این نوع از هاست ها ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع هاستینگ در نظر گرفته می‌شوند. چرا که به وسیله آن‌ها می‌توان بر روی یک سرور چندین سایت بارگذاری شود. شما می‌توانید به وسیله این دسته از هاست ها هزاران سایت را طراحی کنید. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بیشتر سایت‌های اینترنتی از این نوع‌هاست استفاده می‌کنند.
در مقابل ویژگی ارزان قیمت بودن این دسته از هاست ها، باید بگویم که امنیت آنها پایین است. چرا که وبسایت‌های آلوده بسیار زیادی توانند بر روی این سرور قرار بگیرند. همچنین هکرهای بسیاری می‌توانند از این طریق به سایت‌های شما راه پیدا کنند.
میزبانی وب اشتراکی (Shared Web Hosting)
میزبانی سرور مجازی (VPS)
این نوع هاستینگ، سرور واحد در نظر گرفته می‌شود. که با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود. از این رو سرور مورد نظر از دید کاربران شبیه به یک سرور اختصاصی به نظر می‌رسد. این دسته از هاست ها نسبت به هاست های اشتراکی از قیمت بالاتری برخوردارند. بسیاری از اپلیکیشن هایی که بازدید کننده زیادی ندارند معمولاً از این نوع سرویس استفاده می‌کنند.
میزبانی اختصاصی (Dedicated Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
در این دسته از سرویس‌ها یک سرور به طور کامل برای یک فرد در نظر گرفته می‌شود. در واقع این هاستینگ شبیه آن است که یک کامپیوتر را به طور شبانه روزی به شما اجاره بدهند. لازم به ذکر است که در این دسته از هاستینگ‌ها هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. در واقع شخص خریدار می‌تواند فعالیت و کارهای زیادی همانند راه اندازی مجدد، تغییر سیستم عامل و… را انجام دهد.

معمولاً برای وب سایت‌های بزرگ از این نوع سرویس هاستینگ استفاده می‌کنند. دلیل آنها برای استفاده از این نوع سرویس حجم و سرعت بالای این نوع‌هاست ها می‌باشد. به دلیل این ویژگی‌ها، هاست ها می‌توانند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و کاربران را ساپورت کنند. علاوه بر سرعت و حجم بالا، امنیت این دسته از سرورها نیز بسیار بالاتر از سایرین در نظر گرفته می‌شود. از اینرو قیمت آنها بسیار بالاتر می‌باشد.
فرق استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا همراه نکات کلیدی آنحتما بخوانید:
فضای میزبانی سرور (Collection Web Hosting)
این نوع هاستینگ همانند میزبانی در محل شرکت است. همچنین مشابه سرور اختصاصی می‌باشد. تنها تفاوت سرور اختصاصی و سرور میزبان این است که در سرور میزبان، مشتری مالک سرور می‌باشد. همچنین سرور به طور کاملاً فیزیکی در شرکت آن فرد را اندازه می‌شود. یعنی سخت افزار سرور به شرکت آن فرد منتقل می‌شود. طبیعتاً دارای قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سرور اختصاصی است. همچنین نیازمند فردی جهت نگهداری سرور است.
کاربرد انواع مختلف‌هاست
میزبانی وب ابری (Cloud Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
این سرویس به عنوان محبوب‌ترین سرویس هاستینگ در نظر گرفته می‌شود. در این نوع سرویس میزبانی یک وبسایت روی چندین سرور قرار می‌گیرد و در صورتی که برای یک سرور مشکلی پیش بیاید به راحتی سرورهای دیگر سایت را بارگذاری می‌کنند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار ویژه و قابل توجهی بر روی رتبه و سئوی سایت شما بگذارد. یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از وبسایت ها از میزانی وب ابری استفاده می‌کنند، جلوگیری از حملات دیداس است. در این حملات رقیبان برخی از سایت‌های بزرگ، برای اینکه بتوانند رقیبشان را زمین‌گیر کنند و برای آنها مشکل تراشی کنند ربات‌هایی را طراحی می‌کنند. که مدام به وب‌سایت مربوطه درخواست‌هایی را ارسال کند و در نهایت باعث آسیب رسیدن به وب سایت و یا اصطلاحاً دان شدن وب سایت شوند. جالب است بدانید میزبانی وب ابری با سیستم پر قدرتی که دارد به راحتی از این مسئله جلوگیری می‌کند.
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید متشکریم.





:: برچسب‌ها: هاست ویندوز" , "هاست لینوکس ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: